ilsejoris1.reismee.nl

sierra norte

Hoi,

Gisteren vertrokken oaxaca op weg naar sierra norte. gebergte iets meer zuidelijker..dit na een bar slechte nacht. We zaten in een hotel midden in de stad maar...... vol met kinderen,kamers gelegen rond een patio.. kinderen waren met ballen in de kamers aan het spelen, om 22u kwam er een liveband spelen en dan had de nachtwaker zijn vriendjes nog eens uitgenodigd. Dus iedereen s morgens niet uitgeslapen.

Hebben dan toch eeninheems marktje bezocht, een weefatelier. Deze dame gaf zeer veel u tileg over natuurlijke kleurstoffen waarmee de wol geverfd werd. O.a. kleine kevertje dat op de cactus geplaatst wordt, dan groeit, eraf geborsteld word en dan gekookt en een kleurstof afgeeft.

Ook een mezcalboer bezocht. Mezcal is een drank gebrouwen uit gefermenteerd agavesap.. speciaal smaakje. Daarna nog een wandeling naar bronnen en een waterval. Niet in de bronnen geweest want het begon toch wel niet te regenen zeker.daarna begonnen aan onze bergrit naar de sierra norte